Usein kysytyt kysymykset

 

1)  Onko tuotetta saatavilla?

K. Verkkokaupassa lukee, että tuotetta on varastossa, onko näin?
V. Verkkokaupan varastosaldot päivittyvät meillä jatkuvasti, lähes reaaliaikaisesti.

  • Jos tuotteen kohdalla lukee " heti varastossa " tuotetta on tuolloin saatavilla sekä verkkokaupasta ja myymälästä
  • Jos tuotteen kohdalla lukee " tuote tilapäisesti loppu ", kyseistä tuotetta ei ole sillä hetkellä saatavilla
  • Jos tuotteen kohdalla lukee " loppuunmyyty ", tuotetta ei ole enää tulossa lisää varastoomme
  • Jos tuotteen kohdalla lukee " vain myymälässämme " tuotetta ei myydä verkkokaupan kautta, emmekä myöskään toimita kyseisiä tuotteita Matkahuollon välityksellä
  • Jos tuotteen kohdalla lukee " Tuote tilataan toimittajalta ", tuotetta ei löydy heti omasta varastostamme, vaan se tilataan suoraan maahantuojalta/valmistastajalta.


K. Verkkokauppa näyttää tuotteen kohdalla " heti varastossa " , saako tuotetta myös myymälästä?
V. Verkkokaupan ja myymälän varastot ovat yhteisiä, joten samat tuotteet ovat saatavilla sekä verkkokaupasta että myymälästäkin. Mikäli tuotteen kohdalla lukee " Tuote tilataan toimittajalta ", ei tuotetta ole meillä myymälässä saatavilla. Tällaiset tuotteet tilataan erikseen toimittajalta.

K. Verkkokaupan saldo näytti tilaushetkellä vihreää, mutta tilauksen jälkeen kerrottekin, ettei tuotetta ole enää saatavilla, miksi?
V. Suurinosa tuotteista on esillä myymälässämme, joskus yksittäisten tuotteiden kohdalla tuote on juuri verkkokaupassa tehdyn tilauksen jälkeen ennätetty myydä myymälästä. Tällaisia tilanteita sattuu kuitenkin todella harvoin ja lähestulkoon aina saamme parin päivän viiveellä toimitettua uuden tuotteen tilalle. Tällaisissa tapauksissa olemme aina yhteydessä asiakkaaseen joko sähköpostitse tai puhelimella.

K. Ostin tuotteen ja tilauksen jälkeen verkkokaupassa lukee kuitenkin " tuote tilapäisesti loppu ", enkö saakkaan tuotetta?
V. Jos olet tilannut varastostamme viimeisen tuotteen, muuttuu verkkokaupan näkyvyys automaattisesti muotoon " tuote tilapäisesti loppu ". 

 

2) Tilaus- / maksutapa ongelmia

K: Tein tilauksen, mutta en ole saanut tilausvahvistusta sähköpostiini, mitä teen? 
V: Tarkista ensin sähköpostisi roskapostikansio, jos tilausvahvistus ei ole siellä ota yhteys asiakaspalveluumme

  • puhelimitse 015 348 445  (ma-pe 9-17 ja la 9-13 )
  • sähköpostilla asiakaspalvelu (at) greentrail.fi


K: Valitsin maksutavaksi laskun/osamaksun, mutta lasku ei ole paketissa mukana, mitä teen?
V: Lasku ja osamaksu ovat ulkoistettuja palveluita ja laskut tulevat ajallaan palveluntarjoajilta sähköpostitse. Mikäli näin ei käy, ota yhteyttä suoraan palveluntarjoajaan.

K: Yritin tilata tuotteita laskulle omalla nimelläni, mutta halusin toimituksen toiseen osoitteeseen (esim. isovanhemmille). Tilaus ei kuitenkaan onnistunut, miksi?
V: Et voi tilata tuotteita laskulle silloin, kun tilaat tuotteet jollekin toiselle tai olet muutoin antanut toimitusosoitteeksi jonkun muun kuin väestörekisterissä olevan osoitteesi.

K. Voinko ostaa osamaksulla myymälästä?
V. Perinteisen käteisen ja pankki/luottokorttien lisäksi myymälästä pystymme myymään vain Collectorin osamaksulla. Yksi vaihtoehto on tehdä ostokset verkkokaupasta (Klarnan tai Collectorin laskulle) ja valita toimitustavaksi nouto myymälästä.

 

3) Alennuskoodi ei toimi

K: Olen saanut alennuskoodin, mutta se ei toimi - miksi?
V: Verkkokaupan alennuskoodit ovat voimassa pääsääntöisesti 1-2 vuorokautta niiden saamisesta. Alennuskoodi on siis luultavasti ennättänyt vanhentua.

K: Tilasin uutiskirjeenne ja sain alennuskoodin, mutta se ei toimi - miksi?
V: Oletko liittynyt uutiskirjeen tilaajaksi joskus aikaisemmin, saanut tuolloin alennuskoodin ja poistunut postituslistoiltamme myöhemmin? Nyt saamasi alennnuskoodi on sama kun tuolloin aiemmin saamasi. Järjestelmä ei lähetä uutta alennuskoodia samaan sähköpostiosoitteeseen kahdesti.

 

4)   Luvanvaraisen tuotteen osto

K. Ostin verkkokaupasta aseen, kuinka lähetän ostoluvan?
V. Alkuperäinen ostolupa tulee lähettää meille postitse, muistathan allekirjoittaa kaikki neljä kappaletta!

K. Voinko laittaa aseen ostoluvan sähköpostilla?
V. Tarvitsemme meille aina alkuperäisen ostoluvan, eli sähköposti ei käy.

K. Ostin teiltä patruunoita / äänenvaimentimen / luvanvaraisia tuotteita, kuinka toimitan teille hallussapitoluvan?
V. Ostaessasi meiltä luvanvaraisia tuotteita tulee sinun toimittaa meille kopio ampuma-aseen hankkimis- tai hallussapitoluvasta. Huomioi, että kopio tulee ottaa hallussapitoluvan molemmista puolista. Helpointa lupa on toimittaa sähköpostilla osoitteeseen luvat (at) greentrail.fi. Muista mainita viestin otsikossa tilausnumerosi  / oma nimesi.
 

Lisäohjeita luvanvaraisten tuotteiden tilaukseen liittyen löydät täältä 
 

5) Kysymyksiä toimituksesta

K: Valitsin vahingossa väärän Matkahuollon toimipisteen paketin noutopisteeksi, mitä teen?
V: Ota meihin yhteyttä mahdollisimman pikaisesti joko puhelimitse 015 348 445 (ma-pe 9-17 ja la 9-13 ) tai sähköpostilla asiakaspalvelu (at) greentrail.fi . Mikäli paketti ei ole lähtenyt meiltä eteenpäin,  voimme muuttaa noutopisteen kuluitta. Jos paketti on ennätetty toimittaa jo Matkahuoltoon, lähetyksen mahdollinen siirtomaksu veloitetaan sinulta pakettia noudettaessa.
 

 

6)  Tuotemuistutukset

K. Haluamani tuote oli loppu verkkokaupastanne, voisitteko ilmoittaa koska tuotetta on taas saatavilla?
V. Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut, voit tilata itsellesi kyseisestä tuotteesta saatavuusilmoituksen sähköpostiisi. Viesti lähetetään sinulle heti kun tuotetta on taas varastossa. Ilmoituksen voi tilata loppuneen tuotteen tuotesivulta kohdasta "Haluan ilmoituksen kun tuotetta on varastossa". Tekstiä tai kirjekuorta klikkaamalla aukeaa ikkuna, johon voit syöttää sähköpostiosoitteen johon haluat ilmoituksen.

 

7)  Asiakaspalautukset

K. Haluaisin palauttaa verkkokauppatilaukseni, kuinka toimin?
V. Tuotteilla on 14 vuorokauden palautus ja vaihto-oikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Palautuksesta tulee ilmoittaa aina ennakkoon

  • sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu (at) greentrail.fi
  • puhelimitse numeroon  015 348 445 (ma - pe 9.00 - 17.00 ja la 10-13).

K. Olin tekemässä asiakaspalautusta Matkahuollossa, mutta he eivät ottaneet pakettia vastaan - miksi?
V. Asiakaspalautuksesta täytyy olla aina ennakkoon yhteydessä asiakaspalveluumme. Tällöin annamme palautusnumeron, joka on välttämätön paketin palauttamiselle veloituksetta. Emme nouda postin kautta lähetettyjä asiakaspalautuksia.

 

?>